Сайт Детской Организации МБОУ "Алманчинская СОШ"

Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [51]
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 3
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » Файлы » Мои файлы

чч
19.02.2015, 22:49

Умĕнкалани.

2 класра «Тăванчĕлхене»вěрентесси.

Ĕёпрограммине Т.В. Артемьева, М.К. Волков, Л.П. Сергеев, Д.С. Филиппова хатĕрленĕтăванчĕлхепрограмминетĕпехурсахат\рленĕ. Купрограмматăрăхĕёлемелли учебник «Чăвашчĕлхи». (Пуёламăшшкулăн 2 класćвалли.-Шупашкар. Чăвашкĕнекеиздательстви, 2012 ёул;)

Тĕптĕллевĕсем:

-вуласси тата пуплевеаталантарасси;

-вулавкĕнекипеĕёлемехăнăхтарасси;

-=славл= ёыр=ва в\ренесси (творчеств=лл=);

-сăмахйышнепуянлатасси, пуплевеаталантарасси;

-чĕлхенеансаттишкерме, терминсемпеуёсакурмавĕрентесси;

-таса та илемлĕёырмахăнăхтарасси.

Иккĕмĕш класс ачисенетăванчĕлхевĕрентесметодика 3 пайрантăрать:

  1. Литература вулавĕ, класс тулашĕнчивулав (17 сехет);
  2. Творчеств=ллă (ăславлă) ёырăвавăрентесси (17 сехет);
  3. Пуплевепуренлĕнаталантарнă май чĕлхенеансаттишкерме, терминсемпеусăкурмавĕрентесси (68 сехет).

«В\ренĕвĕнУниверсаллă Действий\» (ВУД) вулав

Ку термина пĕтĕмшлеилсенвĕренъăслайтесеăнланмалла, урăхлакаласан, ВУДвăл - субьектун=нсоциаллă опыта ăнланса тата хастаррăн =сахывн= май х=й т\лл\нехаталанмапултарни. В\ренекенхарп=р х=й т\лл\нех ё\н\ п\лъсене =н=ёл= =сахывма, =слайсемпекомпетентноёсене кал=плама (ёав в=х=тра в\ренъ =слайне те) пултарнин ник\с\нче – универсалл= в\ренъ действий\сем. Ёапла вара в\ренъ =слайне =сахывасси в\ренекен\н в\ренъ \ё-х\л\н м\н-пуркомпоненч\сене туллин =сахывмаллинеп\лтерет. Ку компонентсемшутнеёаксем к\реёё\: п\лъсемтуянас (познавательные) тата в\ренъ мотив\сем, в\ренъ т\ллев\, в\ренъ задачи, в\ренъ \ё\семпе (учебные действия) операций\сем, ориентировка, материала ур=хлатни (преобразование материала), т\р\слев тата хаклав. В\ренес =слай – ачасемпредметл= п\лъсене =сахывассин, =слайсемпекомпетенцисене кал=плассинтух=ёл=хне ъстермелли т\п факторсенчен п\ри.

 

В\рен\в\н Универсалл= Действий\сен т\п функций\сем: в\ренекен\н харп=р х=й т\лл\нех п\лъсемтуянас, в\ренъ т\ллев\сене лартас, тив\ёл\ хат\рсемшырасатупса в\семпе ус= курас, \ё-х\л юх=м\перезультач\сене т\р\слес тата пахаласмайсенетупма пул=шасси;

харкамл=ха кил\шълл\н аталантармаллиусловисемтусапарасси; п\лъсене =н=ёл=н =сахывассин, =слайсене, х=н=хусене тата компентноёсене кал=пласаёив\члетессинтух=ёл=хне ъстересси;

В\ренъ \ё\сен универсалл=х\ ёак=нта кур=нать. В\сем предмет шай\нчентухсаметапредметшайне х=параёё\; харкамл=х=н п\т\м\шле культура, харкам, п\лъсемтуянас тата т\лл\нехаталанассине п\рл\хл\н тар=нлатма май параёё\; п\лъсемтуянасюх=м=н пуршай\сене те п\р т\ввеёых=нтарма май параёё\; ача-п=чан в=л е ку \ё-х\лне й\ркелессин тата ас=рхассин ник\с\ пулса т=раёё\.

В\рен\в\н Универсалл= Действий\н ушк=н\сем

П\т\м\шле в\рент\в\н т\п т\ллев\семпе кил\шълл\н ВУД 4 ушк=ннеуй=рмапулать: харкамл= (личностный), регулятивл= (саморегулятивл= та), п\лъсемтуянас (познавательный) тата хутш=нулл= (коммуникативл=).

Харкамл= ВУДсем

В\ренъ \ё-х\л\пеёых=нтарса, харкамл= \ёсенвиё\ т\сне уй=ратп=р:

  1. Професси т\л\ш\нченхаркамвыр=ннешырани.

    2. П\лтер\шл\х (в\ренъ т\ллев\песун=м\, е, ур=хлакаласан, в\ренърезультач\пеун=н кирл\л\х\ хушшинчиёых=н=ва пал=ртни). В\ренекен\н х=йнеёакыйт=вапамалла та =на хуравламапултармалла: «М\н тума тата м\н т\ллевпе в\ренет\пэп\?»

3. К=м=л-сипетл\х ориентаций\. В\ренсе =сахывакан содержание харкамл=х тата социалл= опыта кура мораль т\л\ш\нченхаклани.

Регулятивл= ВУДсем

  1. М\н п\лнине тата м\н п\лменнине шута илсе в\ренъзадачине пал=ртмалли т\ллевелартни.
  2. /ёсен й\ркинпланнетуни; в\ё\нчи результата кура пай=р \ёсен т\ллев\сене пал=ртни.
  3. Прогноз туни. Ур=хлакаласан, результата тата туянаканп\лъсеншайнемалтанах курса т=ни.
  4. /ё майне тата ун=н результатнемалтанах пал=ртн= кал=ппатанлаштарса т\р\слени.
  5. Коррекци - результата в\ренекен х=й, юлташ\сем тата учитель хаклавне кура плана тата \ё май\пе й\ркинеулш=нусем к\ртни.
  6. Хаклав – м\не в\реннине тата м\не в\ренмеллине, в\ренниншай\пе пахал=хне в\ренекен х=й пал=ртни; \ё результатнехаклани.
  7. Саморегуляци – йыв=рл=хсене ё\нтермеллимайсенетупса пал=ртаспултарул=х.

П\лъсемтуянасВУДсем

Кунтап\т\м\шле в\ренъ(1), палл=па символ \ё\сене (2)логика в\ренъ \ё\сене(3) тата ыйт=валартса =на татсапанине(4) к\ртетп\р. В\сене х=йсенеёапларахвакласа яма пулать.

1. П\т\м\шле в\ренъуниверсалл= \ёсем:

- п\лъсенетуянас т\ллевехарп=р х=й т\лл\нехуй=рса пал=ртни;

- пуёлам=ш шкулш=н ш=л ёемми ИКТ тата информацинытти ё=лкуё\семпе ус= курса тив\ёл\ информациетупсауй=рни;

- п\лъсентыт=мне пал=ртни;

- сас=лл= тата ёырулл= пуплев =слани;

- конкретл= условисенче задач=на шутламаллиуйр=мах тух=ёл= мелсемпемайсенесуйласаилни;

- \ё май\семпе условий\сен рефлексий\, \ё юх=м\перезультач\сене т\р\слени тата хаклани;

- вулав т\ллевне тата вулав т\сне суйласаилме =нлансавулани; т\рл\ жанрл= текстсенеитлесетив\ёл\ информациилни; т\п тата икк\м\шлеинформацие пал=ртни; илемл\, =сл=х, публицистика тата официалл= \ё стил\семл\ текстсенеир\кл\нех =нлансайыш=нни; масс=лл= информаци хат\р\сен ч\лхине =нлансахак пани;

- проблем=на лартса кал=плани, творчеств=лл= тата шыравл= проблем=сене татса пан= чухне харкам т\лл\нех \ё алгоритмнетуни.

2. Палл=па символ \ё\сем:

- кал=псемтуни – обьекта туй=м форминчен кал=па (уёл=хпа графика е палл=па символ) куёарни;

- п\т\м\шлезаконсене пал=ртас т\ллевпе кал=па юсасаур=хлатни.

3. Логика в\ренъ \ё\сем:

- анализ - обьекта т\п тата икк\м\шлепаллисене к=тартас т\ллевпесътсе п=рахни;

- синтез – пайсенеп\р ё\ре пуётарни, ёавшутрасиксеюлн= пайсенехушни те;

- обьектсенетанлаштармалли, ушк=нламалликритерисемпе ник\ссенесуйласаилни;

- =нлавпатнеилсеёитерни, с=лтавпа т\ллевёых=н=в\сене к=тартни;

-рассужденисен логик=лл= с=нч=рне й\ркелени, ёир\плетсекаланин т\р\сл\хне сътсеявни;

- доказательство;

- гипотез=сем к=ларса т=ратса в\сене с=лтавлани.

4. Ыйт=ва (проблем=на) лартса =на татса пани:

- ыйт=валартни;

- творчеств=лл= тата шыравл= ыйтусенетатсапамаллимайсенехаркам т\лл\н туни.

Хутш=нулл= ВУДсем

1.Учительпе тата тант=шсемпехутш=нса в\ренессинепланлани – кашнихутш=накан=н т\ллев\пе функций\сене, хутш=ну май\сене пал=ртни.

2.Ыйтусем лартни – информациешырас тата пуётарас \ёехастархутш=нса х=юлл=нах ыйтусемлартни.

3.Конфликтсене татса пани – проблем=на ас=рхани, конфликта теп\рмайл= татсапамаллимайсенешырани тата пахалани, юр=хл= майпа ус= курни.

4.Партнер х=тланч=кне (поведение) ертсепыни – т\р\слени, търлетни, ун=н \ё\сене хаклани.

5.Харкам шух=шсемпесун=мсенехутш=ну задачисемпе условий\сене кура туллин те т\р\с пал=ртни; монологла тата диалоглапуплев тун= чухне т=ван ч\лхен грамматика нормисемпе т\р\с ус= курни.

2 класс в\ренсетухаканачасенп\л\в\сем, =слайсемпе х=н=х\в\сем.

2 класс п\терн\ ачаналфавитрисаспаллисене,в\сен п\лтер\ш\сене,уё= тата хуп= сас=сен уйр=мл=х\сене, с=смахрауё= сас= ёинепус=м ъкни-ъкменнине, сас=сем хыт= тата ёемёепулнине, с=махсене п\р й\ркерентеприне м\нлекуёармаллине п\лменлле.

В\ренекен\н ёак=н пек =слайсене х=н=хсаёитмелле:

-35-40с=махл= текста каллиграфии т\л\ш\нчен т\р\с те таса, саспаллисенесиктерсе х=вармас=р,п=траштармас=р п=хсаёырма;

-25-30 с=махл= диктант, ёырма;

-с=маха сып=клама, п\р й\ркерентеприне т\р\с куёарма;

-ёемёехусас=сене ёырура т\р\с пал=ртма, в=р=м хуп= сас=с=лл= с=махсене т\р\с ёырма;

-ёынятне, хушаматне, выль=хсемпе ч\рчунсенуйр=м яч\сене, хула,ял,урам, юханшывяч\сене пыс=кран пуёласаёырма;

- с=махсенсас= тыт=мне тишкерме;

-япалана,ун=н \ёне, паллине п\лтерекен с=махсенеыйтулартсатупма;

-предложенен т\п член\сене тупма;

-ыйтусем т=р=х ансат предложении член\сем хушшинчиёых=н=ва пал=ртма;

-предложение пыс=к саспаллиренпуёласаёырма,ун в\ёне п=нч=, ыйту е к=шк=рупаллилартма;

     -30-45 с=махл= текст т=р=х ыйтусенехуравласа изложении ёырма;п\рлехишух=шл= 2-3 предложенитума,в\сене ёырма.

Категория: Мои файлы | Добавил: доброта
Просмотров: 244 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024
    Бесплатный конструктор сайтов - uCoz